Актуальне:
Кияни заплатять за старі схеми метрополітену
Вівторок, 27 листопада 2018

Кияни заплатять за старі схеми метрополітену

Нещодавно стало відомо, що доходи КП «Київський метрополітен» спрямуються на погашення боргу за придбання 100 вагонів метро, які були отримані згідно лізингового договору у 2010-2012 роках. Метрополітен має виплатити ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія» 930 млн. гривень до кінця цього року, і ще близько 1 млрд. гривень - до кінця 2019 року.

Нагадаємо, що влітку цього року столична влада, через КП «Київський метрополітен», реструктуризувала борг, загальний розмір якого становить близько 1,9 млрд гривень перед ТОВ «Укррослізинг», яка у серпні 2018 року була викуплена ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія» і відповідно борг столичної підземки переходить до останньої.

Метрополітену немає чим розраховуватися перед лізинговою компанією, а тому остання вимагає гарантій сплати боргу за рахунок міського бюджету Києва, тобото, платників податків. Київська міськдержадміністрація та Київрада вже погодили проект такої мирової угоди з ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія»..

Поставка підземці 100 вагонів за схемою лізингу є продуманою злочинною схемою, за якою стояли наближені до Януковича люди та колишній мер Києва - Черновецький. 
Договір лізингу був укладений 16 липня 2009 року між КП «Київський метрополітен» та ТОВ «Укррослізинг", а 3 вересня 2009 року транспортна комісія Київради своїм протоколом дозволила узгодити договір про лізинг на наступних умовах:
- Зниження розміру неустойки за невиконання обов’язків постачальником до 0,5% від основної вартості.
- Надання загальної юридичної експертизи договору щодо фінансового лізингу.
- Надання пріоритету при реалізації договору українському виробнику.  

Однак, 8 вересня 2009 року КП «Київський метрополітен» додатковою угодою змінив розмір неустойки та провів юридичну експертизу договору за допомогою кишенькового адвокатського об’єднання «Джи Енд Кей». Вимога про надання пріоритету українському виробнику була проігнорована. Загалом, умови договору змінювалися десятками додаткових угод, а його технічні, фінансові та юридичні умови були повністю змінені та видалені від початкових умов тендерної документації.

Створена у кінці 2015 року Тимчасова контрольна комісія Київради у червні 2016 року зробила висновок про те, що у Києві таким лізингом замість закупки у виробників вагонів метро, були створені умови для злочинної схеми. Однак, КМДА, не  стала займатись пошуком/покаранням винних та виправленням ситуації.

25 квітня 2017 року Вищий господарський суд України виніс рішення, яким зобов’язав стягнути з КП «Київський метрополітен» на користь ТОВ «Укррослізинг» 1,924 млрд гривень за поставлені у 2010-1012 роках 100 вагонів метро за процедурою лізингу (справа №910/8397/16).
З цієї суми: 365 млн 972,194 тис . гривень складає заборгованість по оплаті вартості частини предмету лізингу; 112 млн. 303,827 тис. гривень – заборгованість по виплаті відсотків за користування предмету лізингу; 229 млн 98,329 тис. гривень – інфляційні витрати; 1 млрд 191 млн 237,276 тис. гривень – коефіцієнт коректування; 25 млн 332,102 тис. гривень – 3% річних; 123,813 тис. гривень – витрати на оплату судового збору за подачу позовної заяви; 144,461 тис. гривень – витрати по оплаті судового збору за подачу апеляційної скарги.

На початку 2016 року стало відомо, що за лізинговою схемою стояв Юрій Іванющенко – блзький соратник Януковича. Також до цієї схеми було причетне минуле керівництво Київського метрополітену.

Щодо самої компанії «Укррослізинг», то вона була зареєстрована Печерською райдержадміністрацією 24 листопада 2008 року. Її засновником було ТОВ «Київринг», тоді як у квітні 2010 року статутний капітал перейшов до кіпрської компанії «Укррослізинг Сайпрус Лімітед», яка мала прямий зв’язок з російським «Внешэкономбанком», який мав 63% прибутку від ТОВ «Укррослізинг».

У січні 2018 року ТОВ «Укррослізинг» було придбано україно-російським олігархом Павлом Фуксом, який до серпня цього року вважався єдиним власником компанії. Однак, того ж місяця, угорська інвестиційно-девелоперська компанія ODELUS-Construkt Kft. оголосила про завершення угоди щодо придбання 100% акцій ТОВ «Укррослізинг», яку у вересні 2018 року було підпорядковано  ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія», власником якої є громадянин Австрії Уве Крістіан Ешнер.

Сам пан Ешнер у вересні цього року заявив інформаційному агентству Українські Новини: - «Проект із Київським метрополітеном покаже нам, а водночас і іншим потенційним інвесторам з усього світу, наскільки безпечно вкладати гроші в Україну».

Слід нагадати, що з 16 березня 2017 року всі рахунки столичного метрополітену арештовано Державною виконавчою службою, а всі зароблені кошти, згідно рішення Апеляційного господарчого суду Києва, йдуть на погашення боргів вже перед ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія».

Скоро з міської скарбниці на оплату боргів підземки буде виділено 478 млн. гривень.
але кінцева сума, яку має віддати міський бюджет, невідома.

#метро #борги #схеми #метрополітен #КМДА #корупція #Київ #кияни #лізинг #бюджет 

Кияни заплатять за старі схеми метрополітену
Вівторок, 27 листопада 2018

Кияни заплатять за старі схеми метрополітену

Нещодавно стало відомо, що доходи КП «Київський метрополітен» спрямуються на погашення боргу за придбання 100 вагонів метро, які були отримані згідно лізингового договору у 2010-2012 роках. Метрополітен має виплатити ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія» 930 млн. гривень до кінця цього року, і ще близько 1 млрд. гривень - до кінця 2019 року.

Нагадаємо, що влітку цього року столична влада, через КП «Київський метрополітен», реструктуризувала борг, загальний розмір якого становить близько 1,9 млрд гривень перед ТОВ «Укррослізинг», яка у серпні 2018 року була викуплена ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія» і відповідно борг столичної підземки переходить до останньої.

Метрополітену немає чим розраховуватися перед лізинговою компанією, а тому остання вимагає гарантій сплати боргу за рахунок міського бюджету Києва, тобото, платників податків. Київська міськдержадміністрація та Київрада вже погодили проект такої мирової угоди з ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія»..

Поставка підземці 100 вагонів за схемою лізингу є продуманою злочинною схемою, за якою стояли наближені до Януковича люди та колишній мер Києва - Черновецький. 
Договір лізингу був укладений 16 липня 2009 року між КП «Київський метрополітен» та ТОВ «Укррослізинг", а 3 вересня 2009 року транспортна комісія Київради своїм протоколом дозволила узгодити договір про лізинг на наступних умовах:
- Зниження розміру неустойки за невиконання обов’язків постачальником до 0,5% від основної вартості.
- Надання загальної юридичної експертизи договору щодо фінансового лізингу.
- Надання пріоритету при реалізації договору українському виробнику.  

Однак, 8 вересня 2009 року КП «Київський метрополітен» додатковою угодою змінив розмір неустойки та провів юридичну експертизу договору за допомогою кишенькового адвокатського об’єднання «Джи Енд Кей». Вимога про надання пріоритету українському виробнику була проігнорована. Загалом, умови договору змінювалися десятками додаткових угод, а його технічні, фінансові та юридичні умови були повністю змінені та видалені від початкових умов тендерної документації.

Створена у кінці 2015 року Тимчасова контрольна комісія Київради у червні 2016 року зробила висновок про те, що у Києві таким лізингом замість закупки у виробників вагонів метро, були створені умови для злочинної схеми. Однак, КМДА, не  стала займатись пошуком/покаранням винних та виправленням ситуації.

25 квітня 2017 року Вищий господарський суд України виніс рішення, яким зобов’язав стягнути з КП «Київський метрополітен» на користь ТОВ «Укррослізинг» 1,924 млрд гривень за поставлені у 2010-1012 роках 100 вагонів метро за процедурою лізингу (справа №910/8397/16).
З цієї суми: 365 млн 972,194 тис . гривень складає заборгованість по оплаті вартості частини предмету лізингу; 112 млн. 303,827 тис. гривень – заборгованість по виплаті відсотків за користування предмету лізингу; 229 млн 98,329 тис. гривень – інфляційні витрати; 1 млрд 191 млн 237,276 тис. гривень – коефіцієнт коректування; 25 млн 332,102 тис. гривень – 3% річних; 123,813 тис. гривень – витрати на оплату судового збору за подачу позовної заяви; 144,461 тис. гривень – витрати по оплаті судового збору за подачу апеляційної скарги.

На початку 2016 року стало відомо, що за лізинговою схемою стояв Юрій Іванющенко – блзький соратник Януковича. Також до цієї схеми було причетне минуле керівництво Київського метрополітену.

Щодо самої компанії «Укррослізинг», то вона була зареєстрована Печерською райдержадміністрацією 24 листопада 2008 року. Її засновником було ТОВ «Київринг», тоді як у квітні 2010 року статутний капітал перейшов до кіпрської компанії «Укррослізинг Сайпрус Лімітед», яка мала прямий зв’язок з російським «Внешэкономбанком», який мав 63% прибутку від ТОВ «Укррослізинг».

У січні 2018 року ТОВ «Укррослізинг» було придбано україно-російським олігархом Павлом Фуксом, який до серпня цього року вважався єдиним власником компанії. Однак, того ж місяця, угорська інвестиційно-девелоперська компанія ODELUS-Construkt Kft. оголосила про завершення угоди щодо придбання 100% акцій ТОВ «Укррослізинг», яку у вересні 2018 року було підпорядковано  ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія», власником якої є громадянин Австрії Уве Крістіан Ешнер.

Сам пан Ешнер у вересні цього року заявив інформаційному агентству Українські Новини: - «Проект із Київським метрополітеном покаже нам, а водночас і іншим потенційним інвесторам з усього світу, наскільки безпечно вкладати гроші в Україну».

Слід нагадати, що з 16 березня 2017 року всі рахунки столичного метрополітену арештовано Державною виконавчою службою, а всі зароблені кошти, згідно рішення Апеляційного господарчого суду Києва, йдуть на погашення боргів вже перед ТОВ «Австро-Угорська лізингова компанія».

Скоро з міської скарбниці на оплату боргів підземки буде виділено 478 млн. гривень.
але кінцева сума, яку має віддати міський бюджет, невідома.

#метро #борги #схеми #метрополітен #КМДА #корупція #Київ #кияни #лізинг #бюджет