Куди стікають гроші в Бортничах? Або навіщо владі міста додаткові кошти на реконструкцію станції
Четвер, 20 червня 2019

Куди стікають гроші в Бортничах? Або навіщо владі міста додаткові кошти на реконструкцію станції

Кабінет Міністрів з подачі Київської міськдержадміністрації погодився внести зміни до проекту реконструкції головних очисних споруд столиці - Бортницької станції аерації. Потужність об'єкта і тривалість магістрального каналу при цьому залишаються колишніми, а ось кошторисна вартість реконструкції зросте в два рази: з 19,290 млрд гривень до 38,693 млрд гривень. Термін завершення реконструкції БСА теж зміщується на 20 місяців вперед. Крім того, уряд, схоже, не вирішив питання з наданням державних гарантій під японський кредит.

12 червня 2019 року голова КМДА Віталій Кличко на засіданні Кабінету Міністрів доповідав по ситуацію і представив уряду проект розпорядження Кабміну про внесення змін до проекту "Реконструкції споруд очистки стічних каналізаційних вод і будівництво технологічної лінії по обробці та утилізації осадів БСА"

Як з'ясувалося, в КМДА вирішили скоригувати техніко-економічні показники проекту реконструкції головного каналізаційного приймача Києва і прибрати пункт про створення міжвідомчої робочої групи для вирішення питань по залученню під державні гарантії коштів для реалізації даного проекту.

Зокрема, кошторис будівельних робіт запропонували збільшити з 4,856 млрд гривень до 12,904 млрд гривень; витрати на обладнання, меблі та інвентар - з 10,874 млрд гривень до 17,954 млрд гривень; "Інші витрати" - з 3,559 млрд гривень до 7,834 млрд гривень.

Відзначається, що площу забудови будівель і споруд БСА потрібно збільшити на 12,504 тис. кв. метрів, а будівельний об'єм будівель і споруд - на 585,117 тис. Куб. метрів. При цьому, загальна площа будівель і споруд БСА чомусь має зменшитися на 249,490 тис. кв метрів.
Що характерно, при цьому залишаються незмінними: потужність БСА після реконструкції (+1573 тис. Куб. Метрів на добу), загальна площа земельної ділянки (142,838 га), тривалість магістрального каналу (8,5 км) та ін.

Однак, "вишнею на торті" стала необхідність прибрати з розпорядження Кабміну №450 від 23.04.2014 року пункт про створення міжвідомчої робочої групи для вирішення питань по залученню під державні гарантії коштів для реалізації даного проекту. Ймовірно, це говорить про те, що питання державної гарантії ніяк не вирішується. Також варто зазначити, що даній робочій групі було доручено залучати міжнародних експертів для здійснення контролю за виконанням робіт в рамках реалізації проекту реконструкції БСА та його фінансового моніторингу. Відповідно, такий моніторинг наразі не передбачається.

За інформацією журналістів, зазначений проект рішення Кабмін вже схвалив, а отже незабаром це рішення буде опубліковано як офіційний документ і набере чинності.

Слід зазначити, що японське агентство JICA погодилося надати для модернізації БСА кредит в розмірі не більше 108,193 млрд японських єн. А в 2015 році посол Японії в Україні припускав, що реконструкція Бортницької станції аерації завершиться протягом 5-6 років (до 2020-2021 років).

У вересні 2015 року Верховна Рада прийняла закон про ратифікацію договору в формі обміну нотами між Урядом України та Урядом Японії, а Президент Петро Порошенко підписав його.
Замовником реконструкції БСА було визначено ПрАТ "АК" Київводоканал ", яке також неодноразово потрапляло в корупційні скандали.

Генеральним проектувальником модернізації станції виступає ДП "Інститут Київінжпроект" ТОВ "ПК Проектний комплекс". Саме ця фірма виконала роботи з коригування проектної документації.
Варто зазначити, що за даними Рахункової палати, в 2014-2015 роках кошти, що виділялися на роботи по БСА, через відсутність контролю і безглуздості київських чиновників, майже не освоювалися і були повернуті до бюджету.
При цьому, вкладені в цей період 23% коштів від необхідного обсягу фінансування, судячи з висновків аудиторів КМДА, були розкрадені.

Заступник голови КМДА Петро Пантелєєв, який з 1 вересня 2014 року відповідає в Києві за ЖКГ -сферу і займається роботою ПрАТ "АК" Київводоканал ", в серпні 2016 року заявив, що проектом реконструкції БСА будуть займатися виключно японські інвестори. Вони, мовляв, оберуть і проект, і генерального підрядника, кошти на реконструкцію будуть надходити з Японії, а роботи розпочнуться в 2018 році. Про те, що початок робіт планується в 2018 році Пантелєєв і гендиректор "Київводоканалу" заявляли на початку 2017 року.

Однак, вже 18 вересня 2018 року прес-служба КМДА інформувала киян про те, що роботи по реконструкції БСА тривають, але при цьому - почнуться тільки в 4-му кварталі 2019 року і триватимуть 6 років.

Куди стікають гроші в Бортничах? Або навіщо владі міста додаткові кошти на реконструкцію станції
Четвер, 20 червня 2019

Куди стікають гроші в Бортничах? Або навіщо владі міста додаткові кошти на реконструкцію станції

Кабінет Міністрів з подачі Київської міськдержадміністрації погодився внести зміни до проекту реконструкції головних очисних споруд столиці - Бортницької станції аерації. Потужність об'єкта і тривалість магістрального каналу при цьому залишаються колишніми, а ось кошторисна вартість реконструкції зросте в два рази: з 19,290 млрд гривень до 38,693 млрд гривень. Термін завершення реконструкції БСА теж зміщується на 20 місяців вперед. Крім того, уряд, схоже, не вирішив питання з наданням державних гарантій під японський кредит.

12 червня 2019 року голова КМДА Віталій Кличко на засіданні Кабінету Міністрів доповідав по ситуацію і представив уряду проект розпорядження Кабміну про внесення змін до проекту "Реконструкції споруд очистки стічних каналізаційних вод і будівництво технологічної лінії по обробці та утилізації осадів БСА"

Як з'ясувалося, в КМДА вирішили скоригувати техніко-економічні показники проекту реконструкції головного каналізаційного приймача Києва і прибрати пункт про створення міжвідомчої робочої групи для вирішення питань по залученню під державні гарантії коштів для реалізації даного проекту.

Зокрема, кошторис будівельних робіт запропонували збільшити з 4,856 млрд гривень до 12,904 млрд гривень; витрати на обладнання, меблі та інвентар - з 10,874 млрд гривень до 17,954 млрд гривень; "Інші витрати" - з 3,559 млрд гривень до 7,834 млрд гривень.

Відзначається, що площу забудови будівель і споруд БСА потрібно збільшити на 12,504 тис. кв. метрів, а будівельний об'єм будівель і споруд - на 585,117 тис. Куб. метрів. При цьому, загальна площа будівель і споруд БСА чомусь має зменшитися на 249,490 тис. кв метрів.
Що характерно, при цьому залишаються незмінними: потужність БСА після реконструкції (+1573 тис. Куб. Метрів на добу), загальна площа земельної ділянки (142,838 га), тривалість магістрального каналу (8,5 км) та ін.

Однак, "вишнею на торті" стала необхідність прибрати з розпорядження Кабміну №450 від 23.04.2014 року пункт про створення міжвідомчої робочої групи для вирішення питань по залученню під державні гарантії коштів для реалізації даного проекту. Ймовірно, це говорить про те, що питання державної гарантії ніяк не вирішується. Також варто зазначити, що даній робочій групі було доручено залучати міжнародних експертів для здійснення контролю за виконанням робіт в рамках реалізації проекту реконструкції БСА та його фінансового моніторингу. Відповідно, такий моніторинг наразі не передбачається.

За інформацією журналістів, зазначений проект рішення Кабмін вже схвалив, а отже незабаром це рішення буде опубліковано як офіційний документ і набере чинності.

Слід зазначити, що японське агентство JICA погодилося надати для модернізації БСА кредит в розмірі не більше 108,193 млрд японських єн. А в 2015 році посол Японії в Україні припускав, що реконструкція Бортницької станції аерації завершиться протягом 5-6 років (до 2020-2021 років).

У вересні 2015 року Верховна Рада прийняла закон про ратифікацію договору в формі обміну нотами між Урядом України та Урядом Японії, а Президент Петро Порошенко підписав його.
Замовником реконструкції БСА було визначено ПрАТ "АК" Київводоканал ", яке також неодноразово потрапляло в корупційні скандали.

Генеральним проектувальником модернізації станції виступає ДП "Інститут Київінжпроект" ТОВ "ПК Проектний комплекс". Саме ця фірма виконала роботи з коригування проектної документації.
Варто зазначити, що за даними Рахункової палати, в 2014-2015 роках кошти, що виділялися на роботи по БСА, через відсутність контролю і безглуздості київських чиновників, майже не освоювалися і були повернуті до бюджету.
При цьому, вкладені в цей період 23% коштів від необхідного обсягу фінансування, судячи з висновків аудиторів КМДА, були розкрадені.

Заступник голови КМДА Петро Пантелєєв, який з 1 вересня 2014 року відповідає в Києві за ЖКГ -сферу і займається роботою ПрАТ "АК" Київводоканал ", в серпні 2016 року заявив, що проектом реконструкції БСА будуть займатися виключно японські інвестори. Вони, мовляв, оберуть і проект, і генерального підрядника, кошти на реконструкцію будуть надходити з Японії, а роботи розпочнуться в 2018 році. Про те, що початок робіт планується в 2018 році Пантелєєв і гендиректор "Київводоканалу" заявляли на початку 2017 року.

Однак, вже 18 вересня 2018 року прес-служба КМДА інформувала киян про те, що роботи по реконструкції БСА тривають, але при цьому - почнуться тільки в 4-му кварталі 2019 року і триватимуть 6 років.